« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Poštovani roditelji, ovdje možete pronaći kontakt e-mail i termine konzultacija predmetnih učitelja u školskoj godini 2024./2025.
HRVATSKI JEZIK |
||
Antonia Colnar Mance |
utorak, 3. sat (A-smjena) |
|
Dubravka Mužar |
|
|
Matea Obajdin |
ponedjeljak, 4. sat (B-smjena) |
|
Ivančica Šebalj |
petak, 2. sat (B-smjena) |
|
ENGLESKI JEZIK |
||
Tatjana Štanjer |
utorak, 4. sat (A-smjena) |
|
Andrea Goršić |
ponedjeljak, 3. sat (A-smjena) |
|
Tihana Latković |
četvrtak, 3. sat (B-smjena) |
|
Renata Vukonić Čanković |
ponedjeljak, 5. sat (B-smjena) |
|
MATEMATIKA |
||
Vesna Runje |
vesna.runje1@gmail.com |
utorak, 3. sat (A-smjena) |
Tena Novosel |
tenanovosel6@gmail.com |
srijeda, 3. sat (B-smjena) |
Helena Pozderac |
|
|
Kristina Fratrović |
utorak, 4. sat (B-smjena) |
|
LIKOVNA KULTURA |
||
Aleksandra Škrtić |
utorak, 2. sat (A-smjena) |
|
GLAZBENA KULTURA |
||
Danijela Jakovljević |
utorak, 2. sat (B-smjena) |
|
PRIRODA/BIOLOGIJA/KEMIJA |
||
Biserka Ćurčija |
biserkacurcija@gmail.com |
utorak, 4. sat (A-smjena) |
Snježana Marković - Zoraja |
ponedjeljak, 3. sat (B-smjena) |
|
Mario Bastijančić |
|
|
POVIJEST/GEOGRAFIJA |
||
Maja Lukić Puškarić |
majalukic2912@gmail.com |
utorak, 2. sat (A-smjena) |
Tihomir Mlinac |
utorak, 3. sat (B-smjena) |
|
Jasna Višnić |
|
|
FIZIKA |
||
Marija Kušan |
četvrtak, 1. sat (A-smjena) |
|
TEHNIČKA KULTURA |
||
Biserka Papa - Neskusil |
srijeda, 6. sat (B-smjena) |
|
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA |
||
Alenka Belčić |
|
|
Zvonimir Conjar |
utorak, 7. sat (A-smjena) |
|
INFORMATIKA |
||
Kristina Fratrović |
utorak, 4. sat (B-smjena) |
|
Krešimir Vojanić |
srijeda, 15:45-17:25 |
|
Marija Kušan |
četvrtak, 1. sat (A-smjena) |
|
Ana Županić |
srijeda, 3. sat (A-smjena) |
|
Matija Sabljak |
|
|
VJERONAUK |
||
Ivan Bulaja |
|
|
Matija Milošić |
|
|
Sebastian Matracki |
|
|
Paola Kleinberger |
|
|
NJEMAČKI JEZIK |
||
Jasminka Brozinić |
četvrtak, 15:45-16:30 |
Za čitanje cijelog teksta kliknite na Opširnije.
DJECA NA INTERNETU
Naučimo našu djecu sigurno internet!
Internet postaje sve privlačniji djeci i mladima zbog niza mogućnosti koje pruža. Prednosti i dobre strane interneta su:
učenje - jer omogućuje pregled najnovijih spoznaja, rezultata istraživanja te prikupljanje podataka za pisanje školskih seminara i projekata;
brza dostupnost informacijama, od akademskih istraživanja i mogućnosti putovanja, do podataka o školama i fakultetima, različitim proizvodima i slično;
lako i brzo pregledavanje aktualnih vijesti (npr. čitanje dnevnih novina i vijesti, vremenske prognoze, sportskih rezultata, o kulturnim događanjima i slično);
omogućuje kupnju različitih proizvoda, olakšava planiranje putovanja ili daje mogućnost rezerviranja karata (npr. karte za koncert, utakmicu ili autobus);
predstavlja izvor zabave, kao npr. igranje igrica s drugima na webu;
omogućuje komunikaciju s ljudima, daje mogućnost brzog i jednostavnog dopisivanja s vršnjacima i ljudima u različitim dijelovima svijeta;
razmjena iskustava, mišljenja i informacija s vršnjacima i odraslima sličnih interesa ili problema (npr. stranice za fanove poznatih pjevača i glumaca, ljubitelje biciklizma ili nekih videoigara, razne forume na pojedine teme i grupe potpore…);
djeca i mladi uče pisati – pisanje je dominantan način na koji korisnici razgovaraju putem interneta i mobitela;
potiče razvoj kreativnosti;
uči djecu i mlade rješavati probleme i potiče razvoj strategija za selekciju informacija.
U današnje doba djeca i mladi odrastaju u svijetu koji je puno različitiji od onoga koji poznaju njihovi roditelji i odrasli. Za mnogu djecu i mlade internet i mobitel su pozitivni, produktivni i kreativni mediji u razvoju vlastitog identiteta. Uvijek su u tijeku i uvijek su prisutni. Između ostalog, informatička komunikacijska tehnologija podupire njihovu socijalizaciju i omogućava im osjećaj povezanosti s vršnjacima.
Međutim, važno je znati da su internet i mobitel, unatoč svim svojim mogućnostima, ipak samo alati. Ovisno o tome kako ih odrasli i djeca upotrebljavaju, takve će biti i posljedice. Žele li upotpuniti znanje, doznati novosti, dopisivati se, zabavljati s vršnjacima i razvijati svoju kreativnost, neizmjerno će im pomoći. Nažalost, postoje korisnici koji žele povrijediti ili zloupotrijebiti druge. U njihovim se rukama internet i mobitel mogu pretvoriti u moćno oružje
Djeca i mladi koji imaju iskustvo ugnjetavanja, maltretiranja, izrugivanja, prijetnji ili drugih oblika nasilja od svojih vršnjaka putem mobitela ili interneta, osjećaju se potištenima, usamljenima i neshvaćenima.
Neki takva ponašanja ne prepoznaju kao oblik ružnog nasilničkog ponašanja drugih, nego kao kritiku koju nisu zaslužili ili se pak boje da odrasli u njihovoj okolini neće takvo ponašanje smatrati zlostavljanjem. Na taj način, aktivnosti koje su prije bile ugodne i zabavne, postaju izvor tjeskobe i straha.
HYPERLINK "http://www.prekinilanac.org/show.jsp?page=121340" o "Što uključuje elektroničko zlostavljanje" Što uključuje elektroničko zlostavljanje i koje su posljedice zlostavljanja?
Mnogi misle kako elektroničko nasilje može proći nekažnjeno i kako ni odrasli, a ni djeca, ne mogu učiniti ništa kako bi se to spriječilo. Međutim, pravilnom i pravodobnom edukacijom, kao i preventivnim programima, djeca se mogu zaštititi od opasnosti u novim medijima. Važno je znati kako internet i druga suvremena komunikacijska tehnologija funkcioniraju, koji su rizici i što se može učiniti kada prijeti opasnost od nasilja. U toj edukaciji ključnu ulogu imaju roditelji i nastavnici, kao glavni prenositelji znanja i učitelji vještina zaštite.
Zato:
Naglasite djetetu da pazi komu daje broj mobitela.
Upozorite ga neka se oprezno koristi nekom od chat usluga preko mobitela.
Ako dobije poruku s nepoznatog broja, neka ne odgovara. Recite mu da ne treba
odgovarati ni na poznate brojeve ako se zbog sadržaja poruke osjeća loše ili neugodno.
Objasnite djetetu kako šala može lako od smiješne postati uvredljivom, i to da, ako je ljutito,
može učiniti nešto zbog čega će poslije požaliti.
Istaknite da bude oprezno kada šalje i prosljeđuje poruke drugima.
Potaknite dijete da se prije slanja poruke zapita može li ona uvrijediti ili na bilo koji način
naštetiti primatelju.
Poučite dijete da je prosljeđivanje poruka koje vrijeđaju nekoga također zlostavljanje te
da to ne čini.
Postavite pravilo prema kojem nije dopušteno putem mobitela slati fotografije ili
videozapise drugih ljudi bez Vašeg dopuštenja.
Ako je dijete dobilo neprimjerenu poruku, poziv ili je bilo izloženo nasilju, poduprite ga i
potaknite da odmah razgovara s vama ili nekom drugom odraslom osobom u
koju ima povjerenja (poput vas, rođaka, učitelja), kako se problem ne bi pogoršao.
poučiti dijete da ne odgovara na nasilne, prijeteće ili ikakve sumnjive sms ili e-mail poruke i pozive na mobitel;
ne brišite poruke ili slike jer mogu poslužiti kao dokaz;
kontaktirajte pružatelja internetskih usluga i prijavite primitak poruke;
kontaktirajte školu i obavijestite ih o neprihvatljivu ponašanju/zlostavljanju ili eventualnim promjenama raspoloženja i ponašanja kod djeteta;
kontaktirajte policiju ako poruke putem mobitela i interneta sadržavaju prijetnje nasiljem, uhođenje, napastovanje, dječju pornografiju i sl., ili kada prethodni koraci nisu dali rezultata;
ako Vam je poznat identitet počinitelja, broj ili e-mail adresa s koje su uznemirujuće i zlonamjerne poruke upućene, svakako obavijestite o tome policiju, mobilne operatere, pružatelje internetskih usluga, školu...
Najčešće se roditelji ne ustručavaju preuzeti brigu i odgovornost za ponašanje svoje djece u igri, školi ili u tuđoj kući. Ne mora biti drukčije ni kad je riječ o onome što se događa posredstvom moderne tehnologije. Roditelji trebaju razgovarati sa svojom djecom o kompjutorskoj etici, dogovoriti pravila ponašanja na internetu i, kao najvažnije, definirati posljedice kršenja tih pravila. Prisutnost odraslih koji nadgledaju situaciju na igralištima umanjuje količinu nasilja među vršnjacima. Isto se može primijeniti na nasilje koje se događa korištenjem moderne tehnologije,odnosno treba nadgledati i korištenje računala kod kuće i u školi.
Zapamtite: Vaša djeca mogu znati više od Vas o tehnologiji, ali Vi znate više o životu. I u ovome području oni trebaju Vas da ih naučite sigurno hodati.