« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Članice čitateljske družine (U)čitaj se prisustvovale su otvorenju Stvaraonice (Makerspacea) na Odjelu za djecu i mladež Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačič” održanom u ponedjeljak 16. prosinca. ravnateljica Knjižnice Kristina Čunović i informatičar Mario Škrtić predstavili su im poseban stol s kompletom alata, LEGO STEM setove, 3D printer i mBot robote. Posebno ih je veselila mogućnost da se i same okušaju u programiraju.
Osim spomenutog, u ovom STEM kutku može se čitati i posuditi literatura iz STEM područja te područja ostalih hobističkih djelatnosti kao i ostala neknjižna građa (društvene igre, elektronička i audiovizualna građa).
Posebno su nas razveselili prigodni pokloni – bookmarkeri isprintani na 3D printeru.
U Mjesecu školskih knjižnica jedna od aktivnosti je međunarodna razmjena bookmarkera. Ove godine naši partneri su učenici iz Švedske koji su za nas izradili simpatične bookmarkere. Stigli su nam jučer i jako nas razveselili.
Mjesec školskih knjižnica završili smo u skladu s ovogodišnjom temom - Školske knjižnice: poveznice zajednice. Iz obližnje Osnovne škole “Braća Seljan” u goste su nam došli učenici 4. a razreda sa svojom učiteljicom Majom Pignar Mijović. Povod je bila radionica Putovanje u davnine.
Naime, još uvijek traje obilježavanje 150. obljetnice rođenja Ivane Brlić Mažuranić, a učenici su, rješavajući pripremljeni listić, pomoću pripremljenih materijala, istraživali zanimljivosti o životu i radu slavne spisateljice rođene u nedalekom Ogulinu. Druženje je završilo kvizom i slatkim (rođendanskim) iznenađenjem.
U Mjesecu školskih knjižnica i Mjesecu hrvatske knjige organizirana je radionica izrade spomenara i leksikona. Koristili smo ostatke različitih materijala pomoću kojih smo izradili zanimljive i originalne uratke. Budući zapisi u ovim malim knjižicama pričat će naše priče godinama nakon ove radionice.
Tradicionalno, u Mjesecu školskih knjižnica sudjelujemo u međunarodnom projektu Bookmarks exchange. Ove godine naši su partneri učenici iz švedskog grada Åkersberga.
U uvodnom dijelu radionice izrade bookmarkera, učenici su provjerili gdje se ovaj grad nalazi na geografskoj karti te pogledali nekoliko fotografija škole i mjesta. Uz to, pokušali smo prevesti dvije fraze na švedski jezik pomoću kojih se možemo predstaviti našim novim prijateljima te im poslati pozdrave iz Karlovca.
Mitt namn är ____.
Hälsningar från Karlovac!
Mjesec hrvatske knjige otvorili smo književnim susretom s Ivanom Francišković Olrom. Karlovačka književnica družila se s učenicima 2. d razreda te s članovima Čitalačke družine.
Ivana je najprije predstavila nekoliko svojih ranijih radova tako da su učenici upoznali Čudaka Šumeka i Pohapanca, a potom je predstavila svoju najnoviju slikovnicu Tajna mirisnog jutra. Prelistavajući slikovnicu, svi smo zamišljali slasne pečene keksiće o kojima govori priča ujedno nabrajajući omiljene pekarske proizvode.
Na kraju susreta Ivana nam je poklonila slikovnicu Tajna mirisnog jutra pa će uskoro svi zainteresirani ovu slikovnicu moći posuditi i samostalno je pročitati.
Počeo je Međunarodni mjesec školskih knjižnica!
Ovogodišnja tema glasi Školske knjižnice: poveznice zajednice.
U našoj školskoj knjižnici posebno je veselo uz brojne posjetitelje za koje su planirane radionice, nastavni satovi i brojne aktivnosti kojima ćemo isticati važnost školskih knjižnica.
Brošura Strategije čitanja pripremile su školske knjižničarke Zorka Renić, Ana Sudarević i Gordana Šutej u suradnji s ilustratoricom Irenom Jukić Pranjić. Objavljena je u srpnju 2023. godine uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja. Brošura je oblikovana kao svojevrsni kolaž materijala kojima je cilj poučavanje strategija čitanja učenika osnovne i srednje škole. Namijenjen je knjižničarima i ostalim stručnim suradnicima u školi, učiteljima i nastavnicima.
Uvodni tekst ukratko definira strategije čitanja te donosi njihovu podjelu prema relevantnim kriterijima. Slijede praktični primjeri poput scenarija poučavanja i primjera aktivnosti za učenike. Završni je dio brošure preporuka, tj. prijedlog kako uključiti cijelu školu u poučavanje strategija čitanja. Osim toga, brošura sadrži popratne materijale – kartice, provjerna lista, animacije – koji se mogu koristiti tijekom poučavanja ili ih se može umnožiti i podijeliti učenicima.
Cijela brošura je dostupna i u mrežnom obliku kao i svi prilozi koji su prilagođeni za ispis, a nalaze se u online mapi dostupnoj na poveznici.