preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dubovac Karlovac

Kutak za roditelje

Sukladno čl. 17. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi upis djece u osnovnu školu provodi se prema planu upisa koji donosi ured državne uprave u  županiji nadležan za poslove obrazovanja na temelju upisnih područja utvrđenih u skladu s odredbama čl. 16. istog Zakona.

 

Plan upisa djece u prvi razred osnovne škole u školskoj godini 2015./2016. možete preuzeti u elektronskom obliku na dnu stranice.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

http://www.skole.hr/vijesti/od-svuda?news_id=6285

 

 

 

Donosimo isječak Odluke koju je donijelo Gradsko vijeće na sjednici održanoj 28. listopada 2010. godine.

 

 

 

REPUBLIKA HRVATSKA

KARLOVAČKA ŽUPANIJA

GRAD KARLOVAC

 

Na temelju članka 34. i 97. Statuta Grada Karlovca (Glasnik Grada Karlovca broj 07/09.) i članka 37. Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira (Narodne novine broj: 5/90., 30/90., 47/90., 29/94.), a u skladu s člankom 2. Prekršajnog zakona (Narodne novine broj: 107/07.) Gradsko vijeće Grada Karlovca je na 11. sjednici održanoj dana 28. listopada 2010. godine donijelo sljedeću

 

ODLUKU

 

Članak 1.

 

Na javnim površinama Grada Karlovca maloljetnim osobama zabranjeno je konzumiranje, nošenje i posjedovanje alkoholnih pića.

 

Članak 2.

Za prvi počinjeni prekršaj iz članka 1. obavijestit će se roditelji ili skrbnici maloljetnika.

Za drugi počinjeni prekršaj iz članka 1. obavijestit će se nadležni Centar za socijalnu skrb.

Za treći počinjeni prekršaj pokrenut će se prekršajni postupak i prema počinitelju će se primijeniti odgovarajuća odgojna mjera.

 

Članak 3.

Za kršenje odredbe iz članka 1. ove Odluke stariji maloljetnik, koji ostvaruje osobne prihode vlastitim radom ili imovinom, može se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 100 do 1000 kn ili mu se može izreči mjera usmenog ili pisanog upozorenja u skladu s člankom 245. stavkom 6. Prekršajnog zakona.

 

Članak 4.

Za provođenje ove Odluke ovlašćuju se policijski službenici koji prema počiniteljima mogu poduzimati sve mjere i radnje propisane Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima o Prekršajnim zakonom.

 

 

 

 

 

 

Odluku u cjelini možete pročitati u Službenom glasniku Grada Karlovca

 

 

 

 

Priručnik za roditelje o sigurnijem Internetu za djecu i mlade

 

 

 

DJECA NA INTERNETU

 

 

Naučimo našu djecu sigurno internet!

Internet postaje sve privlačniji djeci i mladima zbog niza mogućnosti koje pruža. Prednosti i dobre strane interneta su:

učenje - jer omogućuje pregled najnovijih spoznaja, rezultata istraživanja te prikupljanje podataka za pisanje školskih seminara i projekata;

brza dostupnost informacijama, od akademskih istraživanja i mogućnosti putovanja, do podataka o školama i fakultetima, različitim proizvodima i slično;

lako i brzo pregledavanje aktualnih vijesti (npr. čitanje dnevnih novina i vijesti, vremenske prognoze, sportskih rezultata, o kulturnim događanjima i slično);

omogućuje kupnju različitih proizvoda, olakšava planiranje putovanja ili daje mogućnost rezerviranja karata (npr. karte za koncert, utakmicu ili autobus);

predstavlja izvor zabave, kao npr. igranje igrica s drugima na webu;

omogućuje komunikaciju s ljudima, daje mogućnost brzog i jednostavnog dopisivanja s vršnjacima i ljudima u različitim dijelovima svijeta;

razmjena iskustava, mišljenja i informacija s vršnjacima i odraslima sličnih interesa ili problema (npr. stranice za fanove poznatih pjevača i glumaca, ljubitelje biciklizma ili nekih videoigara, razne forume na pojedine teme i grupe potpore…);

djeca i mladi uče pisati – pisanje je dominantan način na koji korisnici razgovaraju putem interneta i mobitela;

potiče razvoj kreativnosti;

uči djecu i mlade rješavati probleme i potiče razvoj strategija za selekciju informacija.

U današnje doba djeca i mladi odrastaju u svijetu koji je puno različitiji od onoga koji poznaju njihovi roditelji i odrasli. Za mnogu djecu i mlade internet i mobitel su pozitivni, produktivni i kreativni mediji u razvoju vlastitog identiteta. Uvijek su u tijeku i uvijek su prisutni. Između ostalog, informatička komunikacijska tehnologija podupire njihovu socijalizaciju i omogućava im osjećaj povezanosti s vršnjacima.
Međutim, važno je znati da su internet i mobitel, unatoč svim svojim mogućnostima, ipak samo alati. Ovisno o tome kako ih odrasli i djeca upotrebljavaju, takve će biti i posljedice. Žele li upotpuniti znanje, doznati novosti, dopisivati se, zabavljati s vršnjacima i razvijati svoju kreativnost, neizmjerno će im pomoći. Nažalost, postoje korisnici koji žele povrijediti ili zloupotrijebiti druge. U njihovim se rukama internet i mobitel mogu pretvoriti u  moćno oružje

 
Djeca i mladi koji imaju iskustvo ugnjetavanja, maltretiranja, izrugivanja, prijetnji ili drugih oblika nasilja od svojih vršnjaka putem mobitela ili interneta, osjećaju se potištenima, usamljenima i neshvaćenima. 

Neki takva ponašanja ne prepoznaju kao oblik ružnog nasilničkog ponašanja drugih, nego kao kritiku koju nisu zaslužili ili se pak boje da odrasli u njihovoj okolini neće takvo ponašanje smatrati zlostavljanjem. Na taj način, aktivnosti koje su prije bile ugodne i zabavne, postaju izvor tjeskobe i straha.

 HYPERLINK "http://www.prekinilanac.org/show.jsp?page=121340" o "Što uključuje elektroničko zlostavljanje" Što uključuje elektroničko zlostavljanje i koje su posljedice zlostavljanja?

Mnogi misle kako elektroničko nasilje može proći nekažnjeno i kako ni odrasli, a ni djeca, ne mogu učiniti ništa kako bi se to spriječilo. Međutim, pravilnom i pravodobnom edukacijom, kao i preventivnim programima, djeca se mogu zaštititi od opasnosti u novim medijima. Važno je znati kako internet i druga suvremena komunikacijska tehnologija funkcioniraju,  koji su rizici i što se može učiniti kada prijeti opasnost od nasilja. U toj edukaciji ključnu ulogu imaju roditelji i nastavnici, kao glavni prenositelji znanja i učitelji vještina zaštite.

Zato:

Naglasite djetetu da pazi komu daje broj mobitela.

Upozorite ga neka se oprezno koristi nekom od chat usluga preko mobitela.

Ako dobije poruku s nepoznatog broja, neka ne odgovara. Recite mu da ne treba 

odgovarati ni na poznate brojeve ako se zbog sadržaja poruke osjeća loše ili neugodno. 

Objasnite djetetu kako šala može lako od smiješne postati uvredljivom, i to da, ako je ljutito, 

 može učiniti nešto zbog čega će poslije požaliti. 

Istaknite da bude oprezno kada šalje i prosljeđuje poruke drugima.

Potaknite dijete da se prije slanja poruke zapita može li ona uvrijediti ili na bilo koji način

 naštetiti primatelju.

Poučite dijete da je prosljeđivanje poruka koje vrijeđaju nekoga također zlostavljanje te 

da to ne čini.

Postavite pravilo prema kojem nije dopušteno putem mobitela slati fotografije ili 

videozapise drugih ljudi bez Vašeg dopuštenja.

Ako je dijete dobilo neprimjerenu poruku, poziv ili je bilo izloženo nasilju, poduprite ga i

 potaknite da odmah razgovara s vama ili nekom drugom odraslom osobom u 

koju ima povjerenja (poput vas, rođaka, učitelja), kako se problem ne bi pogoršao.

poučiti dijete da ne odgovara na nasilne, prijeteće ili ikakve sumnjive sms ili e-mail poruke i pozive na mobitel;

ne brišite poruke ili slike jer mogu poslužiti kao dokaz;

kontaktirajte pružatelja internetskih usluga i prijavite primitak poruke;

kontaktirajte školu i obavijestite ih o neprihvatljivu ponašanju/zlostavljanju ili eventualnim promjenama raspoloženja i ponašanja kod djeteta;

kontaktirajte policiju ako poruke putem mobitela i interneta sadržavaju prijetnje nasiljem, uhođenje, napastovanje, dječju pornografiju i sl., ili kada prethodni koraci nisu dali rezultata;

ako Vam je poznat identitet počinitelja, broj ili e-mail adresa s koje su uznemirujuće i zlonamjerne poruke upućene, svakako obavijestite o tome policiju, mobilne operatere, pružatelje internetskih usluga, školu...

 

Najčešće se roditelji ne ustručavaju preuzeti brigu i odgovornost za ponašanje svoje djece u igri, školi ili u tuđoj kući. Ne mora biti drukčije ni kad je riječ o onome što se događa posredstvom moderne tehnologije. Roditelji trebaju razgovarati sa svojom djecom o kompjutorskoj etici, dogovoriti pravila ponašanja na internetu i, kao najvažnije, definirati posljedice kršenja tih pravila. Prisutnost odraslih koji nadgledaju situaciju na igralištima umanjuje količinu nasilja među vršnjacima.  Isto se može primijeniti na nasilje koje se događa korištenjem moderne tehnologije,odnosno treba nadgledati i korištenje računala kod kuće i u školi.

Zapamtite: Vaša djeca mogu znati više od Vas o tehnologiji, ali Vi znate više o životu. I u ovome području oni trebaju Vas da ih naučite sigurno hodati.

Zaštitite privatnost na Facebooku

U brošuri Nacionalnog CERT-a saznajte sve informacije vezane uz izlaganje opasnostima prilikom postavljanja osobnih podataka i sadržaja na najpopularniju društvenu mrežu te kako podesiti svoj profil na Facebooku tako da čuva privatnost vaših osobnih podataka, fotografija i kontakata. Priručnik preuzmite ovdje: http://www.cert.hr/sites/default/files/Facebook%20brosura.pdf

 

Važnost čitanja u nižim razredima osnovne škole (prezentacija)

                                                                               

 

Primjer organizacije Preventivnog programa u OŠ Dubovac

 

KAKO MOTIVIRATI DJECU ZA ČITANJE :

smjernice za roditelje

  • "UHVAĆEN" U ČITANJU -   Pokažite djetetu da se čitanje ne veže samo uz školu. Neka vas dijete "uhvati" na djelu - dok čitate novine, časopise... nije važno. Pokušajte od toga napraviti igru. Izradite kupone "Uhvaćen u čitanju" i svaki put kad se člana obitelji "uhvati" da nešto čita, dodijeli mu se kupon. Na kraju tjedna zbroji se tko ima najviše kupona i dodijeli se simbolična nagrada.
  • ODREDITE VRIJEME ZA ČITANJEOdredite posebno vrijeme u danu koje ćete vi i vaše dijete posvetiti čitanju. Zbog školskih obaveza uobičajeno vrijeme je najčešće prije spavanja, za doručkom ili poslije ručka. Na primjer, dijete može čitati vama dok perete posuđe, ili vi njemu čitajte (npr. novine) za vrijeme doručka. I 15 minuta dnevno dovoljno je za stvaranje navike čitanja.
  • IZRADITE ZID ZA GRAFITE O KNJIGAMAZalijepite na zid veći papir na koji će dijete zapisivati komentare i preporuke o knjigama koje je čitalo tijekom školske godine.
  • STVORITE PRILIKE ZA SVAKODNEVNO ČITANJENovine, časopisi, knjige uobičajeni su izbori za čitanje. Ali, ne zaboravite različite znakove, oglase, popise, tekstove na kutijama s hranom i slične svakodnevne stvari. Čitajte naglas sve riječi i tako djetetu predstavite čitanje kao način pomoću kojeg se otkriva svijet.
  • ODREDITE KUTAK ZA ČITANJE - Odredite posebno mjesto za vas i vaše dijete gdje ćete zajedno čitati. To može biti najdraža stolica, kauč, djetetov krevet ili vani, pod drvetom...
  • IGRAJTE SE ČITANJEM OKO SVIJETA - Izradite putovnicu i veliku zemljopisnu kartu svijeta. Svaki put kada dijete i vi pročitate priču o nekoj novoj zemlji ili geografskom području, obojite ga na karti i napravite pečat u putovnici.  Proširite ovu aktivnost ciljanim istraživanjem o različitim zemljama, čitanjem novina i gledanjem vijesti.
  • PODIJELITE SVOJE PRIČE - Pričajte djetetu priče iz svog života. To je zabavan način da ga naučite životnim vrijednostima, prenesete mu obiteljsku povijest i izgradite kod djeteta vještine slušanja i razmišljanja. Jednog dana će dijete možda poželjeti zapisati te priče.
  • UREDITE VLASTITU KNJIŽNICURazvijate djetetovu naklonost i poštovanje prema knjigama tako što ćete mu pomoći da oblikuje vlastitu knjižnicu. Napravite mu posebnu policu ili kutiju samo za njegove knjige. Ta knjižnica se popunjava knjigama koje je starije dijete već pročitalo, ili kupnjom novih knjiga koje ćete zajedno odabrati.
  • ČITAJTE NAGLASBez obzira što već zna čitati samostalno, nastavite mu čitati naglas. Mlađi čitatelji uživaju slušajući priče koje još ne mogu sami svladati, a stariji vole ponovo poslušati svoje omiljene knjige. Potičite djecu da opisuju ilustracije ili naizmjence čitajte naglas istu priču. Iako djeca čitaju u školi, čitanje omiljenih knjiga u slobodno vrijeme je također važno.

Izvor: http://www.rif.org

------------------------------------------------------------



 Plan upisa 2015-16.pdf


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Koji je tvoj najdraži blagdan?







Korisni linkovi
Forum
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Osnovna škola Dubovac Karlovac / Primorska 9, HR-47000 Karlovac / os-dubovac-ka.skole.hr / ured@os-dubovac-ka.skole.hr
preskoči na navigaciju