preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dubovac Karlovac

Login
Kalendar
« Svibanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

ŠESTAR

Priloženi dokumenti:
SESTAR-DIGITALNA BROSURA-1.pdf

ŠKOLA ZA SVE UZ POMOĆNIKE U NASTAVI

ŠKOLSKI OBROK ZA SVAKO DIJETE

KAKO SE ZAŠTITITI NA INTERNETU?

Priloženi dokumenti:
hakom brosura.pdf

Tražilica
Arhiva dokumenata
ENERGY@SCHOOL

Static HTML

 

KLIKNI I ČITAJ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 9. 2010.

Ukupno: 1906005
Ovaj mjesec: 6044
Ovaj tjedan: 875
Danas: 215
ETTAEDU.EU

PRIJAVA NA STRUČNE SKUPOVE

 

UČILICA

Bajke - izvor multikulturalnosti

Povodom manifestacije Susreta gradova i općina prijatelja djece osmišljena je aktivnost pod nazivom Motiv drveta u narodnoj književnosti zamiljšena kao presjek cjelogodišnjeg rada na projektu Bajke – izvori multikulturalnosti. Sudionici projekta bili su učenici 6.c razreda OŠ Braće Seljan, a koordinatori i voditelji grupa bile su učenice koje su surađivale na projektu tijekom čitave školske godine (2 učenice OŠ Dubovac i 4 učenice OŠ Braće Seljan).

Učenici su podijeljeni u 4 grupe, svakoj je učenici dodijeljena jedna. Podijeljene su bajke: 3 narodne (nizozemska Legenda o drvenoj cipeli, slovenska Čudesno drvo i slovačka Dvanaest mjeseci) te jedna autorska (Lutonjica Toporko i devet župančića Ivane Brlić – Mažuranić).

Nakon iščitavanja ulomka i bajki uslijedio je grupni rad na prethodno pripremljenim „knjižicama zadataka“ pomoću kojih su se uvježbavale razne sposobnosti: pisani i govoreni jezični izričaj, sažeto prepričavanje, razvijanje grupnoga rada i, prije svega, razvijanje ekološke svijesti. U svakoj od bajki naglašen je motiv drveta, njegova praktična primjena u svakodnevnom svijetu te važnost zaštite šuma. Mogli bismo reći: ekologija prije samoga postojanja potonje riječi i njezina značenja.

Potom su učenici provjerili i proširili znanje o zemljama iz kojih potječu bajke odigravši kvizove koju su vodile učenice OŠ Dubovac. (Sva četiri kviza nalaze se na dnu stranice. )

Na samome kraju grupe su izradile mentalne mape kojima su usustavile svoj rad školskoga dvosata.

Zajednički zaključak koji su učenici izveli bio je kako štititi i čuvati prirodu i koji su sve onečišćivači koje treba izbjegavati.

 

********************

OPIS PROJEKTA

U svijetu novih mogućnosti sve su „mekše“ političke granice, no ipak, i dalje postoje barijere i predrasude koje, u svijesti ljudi, odjeljuju pojedine narode i njihove kulture. Svjesni toga, naše smo učenike (od 5. do 8. razreda) željeli osvijestiti da, unatoč kulturalnim razlikama, svi dijelimo univerzalnu ideju dobrog kojem težimo. Zaključili smo da nam za to najbolje odgovaraju bajke budući da je kao književna vrsta zajednička svim kulturama i uvijek sadrži univerzalnu pozitivnu poruku.

U projektu, koji smo osmislili, bavimo se bajkama na više razina: razumijevanjem radnje, istraživanjem poruke bajke, kreativnim razvijanjem i interpretiranjem teme, proučavanjem naroda, kulture i običaja zemlje iz koje određena bajka potječe, kompariranjem ideja i poruka bajki iz različitih kultura te likovnom obradom teme.

Uz sve to, projektom potičemo i upoznavanje bajke kao književne vrste, stjecanje samostalnosti u uporabi različitih izvora informacija i znanja te korištenju novih medija. Nadalje, skrećemo pozornost na vrijednost multikulturalnosti upoznavanjem drugih naroda, zemalja, kultura itd.

U konačnici, razvijamo kreativnost djece pri čitanju, uporabi i daljnjem proširivanju stečenih informacija kao i toleranciju te prihvaćanje različitosti.

U budućnosti, želja nam je proširiti suradnju na ovom projektu s učenicima iz drugih zemalja i tako kroz upoznavanje nacionalnih bajki stvarati stvarna prijateljstva.

Na projektu zajedno rade učenici iz OŠ Dubovac i OŠ "Braća Seljan".

Do sada smo pročitali i obradili:

  • nizozemsku Legendu o drvenoj cipeli (Legend of the Wooden Shoe) te istražili zanimljivosti vezane uz Nizozemsku, nizozemsku kulturu i običaje kao i najpoznatije Nizozemce
  • slovensku bajku Čarobno drvo; upoznali smo Sloveniju, slovensku kulturu i simbole te poznate Slovence
  • slovačku bajku Dvanaest mjeseci; upoznali smo Slovačku, njihovu kulturu i simbole te poznate Slovake
  • bajku Ivane Brlić Mažuranić: Lutonjica Toporko i devet župančića

Aktivnosti učenika:

  • izrada prezentacije o zemlji iz koje potječe određena bajka
  • uspoređivanje obrađenih zemalja
  • igre asocijacija
  • kvizovi o poznavanju kulture i običaja zemalja
  • istraživanje na temu Drvo u književnosti
  • Vennov dijagram za Legenda o drvenoj cipeli i Čarobno drvo
  • likovna interpretacija Legende o drvenoj cipeli
  • izrada reklama za klompe - gotovu reklamu pogledajte OVDJE

 

Čitanje bajke                                   Prezentacija o Amsterdamu i Nizozemskoj

 

    

Rad na tekstu                                                Istraživanje: Drvo u književnosti

 

   

   Likovna radionica - izrada glavnih scena iz bajke Legenda o drvenoj cipeli

 

  

 

 

     

Scene iz bajke Legenda o drvenoj cipeli

 

 

               Nizozemske klompe i karlovački tulipani

 

 

preskoči na navigaciju