« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Povodom manifestacije Susreta gradova i općina prijatelja djece osmišljena je aktivnost pod nazivom Motiv drveta u narodnoj književnosti zamiljšena kao presjek cjelogodišnjeg rada na projektu Bajke – izvori multikulturalnosti. Sudionici projekta bili su učenici 6.c razreda OŠ Braće Seljan, a koordinatori i voditelji grupa bile su učenice koje su surađivale na projektu tijekom čitave školske godine (2 učenice OŠ Dubovac i 4 učenice OŠ Braće Seljan).
Učenici su podijeljeni u 4 grupe, svakoj je učenici dodijeljena jedna. Podijeljene su bajke: 3 narodne (nizozemska Legenda o drvenoj cipeli, slovenska Čudesno drvo i slovačka Dvanaest mjeseci) te jedna autorska (Lutonjica Toporko i devet župančića Ivane Brlić – Mažuranić).
Nakon iščitavanja ulomka i bajki uslijedio je grupni rad na prethodno pripremljenim „knjižicama zadataka“ pomoću kojih su se uvježbavale razne sposobnosti: pisani i govoreni jezični izričaj, sažeto prepričavanje, razvijanje grupnoga rada i, prije svega, razvijanje ekološke svijesti. U svakoj od bajki naglašen je motiv drveta, njegova praktična primjena u svakodnevnom svijetu te važnost zaštite šuma. Mogli bismo reći: ekologija prije samoga postojanja potonje riječi i njezina značenja.
Potom su učenici provjerili i proširili znanje o zemljama iz kojih potječu bajke odigravši kvizove koju su vodile učenice OŠ Dubovac. (Sva četiri kviza nalaze se na dnu stranice. )
Na samome kraju grupe su izradile mentalne mape kojima su usustavile svoj rad školskoga dvosata.
Zajednički zaključak koji su učenici izveli bio je kako štititi i čuvati prirodu i koji su sve onečišćivači koje treba izbjegavati.
********************
OPIS PROJEKTA
U svijetu novih mogućnosti sve su „mekše“ političke granice, no ipak, i dalje postoje barijere i predrasude koje, u svijesti ljudi, odjeljuju pojedine narode i njihove kulture. Svjesni toga, naše smo učenike (od 5. do 8. razreda) željeli osvijestiti da, unatoč kulturalnim razlikama, svi dijelimo univerzalnu ideju dobrog kojem težimo. Zaključili smo da nam za to najbolje odgovaraju bajke budući da je kao književna vrsta zajednička svim kulturama i uvijek sadrži univerzalnu pozitivnu poruku.
U projektu, koji smo osmislili, bavimo se bajkama na više razina: razumijevanjem radnje, istraživanjem poruke bajke, kreativnim razvijanjem i interpretiranjem teme, proučavanjem naroda, kulture i običaja zemlje iz koje određena bajka potječe, kompariranjem ideja i poruka bajki iz različitih kultura te likovnom obradom teme.
Uz sve to, projektom potičemo i upoznavanje bajke kao književne vrste, stjecanje samostalnosti u uporabi različitih izvora informacija i znanja te korištenju novih medija. Nadalje, skrećemo pozornost na vrijednost multikulturalnosti upoznavanjem drugih naroda, zemalja, kultura itd.
U konačnici, razvijamo kreativnost djece pri čitanju, uporabi i daljnjem proširivanju stečenih informacija kao i toleranciju te prihvaćanje različitosti.
U budućnosti, želja nam je proširiti suradnju na ovom projektu s učenicima iz drugih zemalja i tako kroz upoznavanje nacionalnih bajki stvarati stvarna prijateljstva.
Na projektu zajedno rade učenici iz OŠ Dubovac i OŠ "Braća Seljan".
Do sada smo pročitali i obradili:
Aktivnosti učenika:
Čitanje bajke Prezentacija o Amsterdamu i Nizozemskoj
Rad na tekstu Istraživanje: Drvo u književnosti
Likovna radionica - izrada glavnih scena iz bajke Legenda o drvenoj cipeli
Scene iz bajke Legenda o drvenoj cipeli
Nizozemske klompe i karlovački tulipani