preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dubovac Karlovac

Login
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

ŠESTAR

Priloženi dokumenti:
SESTAR-DIGITALNA BROSURA-1.pdf

ŠKOLA ZA SVE UZ POMOĆNIKE U NASTAVI

ŠKOLSKI OBROK ZA SVAKO DIJETE

KAKO SE ZAŠTITITI NA INTERNETU?

Priloženi dokumenti:
hakom brosura.pdf

Tražilica
Arhiva dokumenata
ENERGY@SCHOOL

Static HTML

 

KLIKNI I ČITAJ

Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 9. 2010.

Ukupno: 1822259
Ovaj mjesec: 6194
Ovaj tjedan: 1341
Danas: 175
ETTAEDU.EU

PRIJAVA NA STRUČNE SKUPOVE

 

UČILICA

Novo u knjižnici
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA
Autor: Ana Sudarević, 16. 10. 2012.

Tema ovogodišnjeg Mjeseca školskih knjižnica glasi "Školske knjižnice - ključ za prošlost, sadašnjost i budućnost". Tijekom listopada u našoj školskoj knjižnici održavaju se brojne aktivnosti, u sklopu nastavnih satova, na kojima se upravo prepliću prošlost, sadašnjost i budućnost.


Školske knjižnice – ključ za prošlost, sadašnjost i budućnost

 

Prošlost u školskoj knjižnici

„Po vodi se ne može pisati.“

Citat Konstantina (Ćirila) bio je uvod u sat hrvatskog jezika u 5. c i 5. d razredu. Učenici su, tumačeći ovu rečenicu, zaključili da je za pisanje potreban, s jedne strane, trajniji materijal za pohranu tekstova, a s druge strane, pismo, kao medij za izražavanje i općenito stvaranje pisanih tragova.

Zatim su poslušali priču o Svetoj braći, Ćirilu i Metodu, pogledali prezenatciju o postanku glagoljice, a nakon toga su sami izrađivali slova glagoljičke azbuke od glinamola.

 

Sadašnjost u školskoj knjižnici

„U potrazi za knjigom“

Budući da u knjižnici naše škole još uvijek najveći dio građe čine tiskane publikacije, a jedna od najčešćih asocijacija za knjižnicu je upravo knjiga, učenici 7. c i 7. d razreda krenuli su u potragu za knjigom. No, ne bilo kojom!

Nakon igre memory, kroz koju smo provjerili poznavanje knjižnične građe, učenici su, podijeljeni u parove, dobili svoje zadatke. Pronalazak rješenja podrazumijevao je pronalazak odgovarajuće knjige, točnije priručnika u referentnoj zbirci.

Sličan zadatak imali su i učenici 8. c i 8. d razreda. Oni su u potragu za knjigom krenuli pomoću on-line kataloga školske, odnosno gradske knjižnice.

 

Nove tehnologije – između budućnosti i sadašnjosti

Internet, računala, mobiteli, web stranice... naša su svakodnevica. No, je li uistinu tako i kad se govori o nastavnim satovima? Je li nova tehnologija u nastavi sadašnjost ili (još uvijek) budućnost?

Na satu engleskog jezika učenici 7. b razreda pokazali su da je „budućnost“ stigla u našu školu, u našu knjižnicu, na naše satove. Četvero učenika, koristeći se alatom Storybird, demonstrirali svojim kolegama kako jednostavno, ali vrlo zanimljivo i efektno ispričati priču o sebi ili svojim prijateljima. Ovo su njihovi radovi:

My friend on StorybirdDescribingME!!! on StorybirdHERE I AM ! on StorybirdMy friend and I on Storybird

Svi oni marljivo su radili na svojim e-pričama, najprije na radionici u sklopu programa Pismenosti za 21. stoljeće, a potom i kod kuće. Osim što su pokazali svoju spretnost u služenju novom tehnikom, pokazali su zavidnu vještinu usmenog izražavanja na engleskom jeziku.

S druge strane, petoro učenika pripremilo je informativne prezentacije o poznatm gadgetima: laptopu, digitalnoj kameri, PC računalu, iPodu i mobitelima.

Osim izlaganja, učenici su, rješavajući kviz, upoznali osnovna pravila ponašanja na internetu (tzv. Netiquette) te popularni weblish :)

 

Budućnost u školskoj knjižnici

Budućnost = putovanje

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” A ako je svijet knjiga, onda je putovanje najbolje započeti u knjižnici. Upravo to su učinili učenici šestih, odnosno osmih razreda na satovima engleskog jezika.

Škotska, Irska... London, Cardif... Giant's Causeway...  Četvero učenika 6.a, tj. 6.b svojim su kolegama iz razreda predstavili četiri zemlje koje zajedno čine Ujedinjeno Kraljevstvo. Služeći se knjižničnim fondom, ali i (preporučenim) internetskim izvorima, prezentirali su glavne gradove, nacionalne simbole, poznate osobe i ostale posebnosti Engleske, Škotske, Sjeverne Irske i Walesa. Nizali su se korisni i zanimljivi podaci, popraćeni fotografijama i video isječcima, a prezentirane destinacije dodatno je približila i mala izložba originalnih suvenira iz Velike Britanije. „Putovanje“ je završilo kvizom tijekom kojeg su učenici pokazali koliko su naučili, odnosno zapamtili o ovim odredištima.

Nekoliko dana kasnije, na put su krenuli osmaši. Pjesma na početku sata, California dreaming, otkrila je novu stranicu u knjizi putovanja – Sjedinjene Američke Države, Kalifornija, točnije: „This ain't no disco and this ain't no country club either.This is LA.“  Uz maštovite i kvalitetne prezentacije, koje su pripremili učenici 8.a, tj. 8.b razreda, predstavljena su najpoznatija i  najpopularnija odredišta u Los Angelesu. S druge strane, učenici su opisali i objasnili dobre i loše strane života u „Gradu Anđela“.

Po istom principu prezentiran je i „jedan od najljepših gradova na svijetu“ – Frisco – jer treba biti spreman If you're going to San Francisco...

No, nismo zaboravili da je često ipak najljepše vratiti se kući te biti dobar domaćin u svom gradu. Stoga su učenici pripremili kratki informativni vodič po Karlovcu za sve putnike namjernike koji posjete „grad na četiri rijeke“.

Na kraju treba reći da, kao i za svako putovanje, i za ova je bila potrebna dobra priprema. Učenici su marljivo istraživali dostupne izvore, podjednako tiskane i elektroničke, oblikovali svoje prezentacije slijedeći pravila, uvježbavali svoj javni nastup... pa tako ni rezultati nisu izostali!

Nadamo se da će bar neki od naših učenika imati priliku otputovati u neke od ovih zemalja, bilo u bližoj ili daljoj budućnosti.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju