« Travanj 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Sretan rođendan, Hlapiću!
Tijekom 2013. godine u našoj se školi obilježava 100. obljetnica objavljivanja romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Za tu prigodu u školskoj knjižnici uređena je prigodna izložba koja se sastoji od tri cjeline:
Upoznajmo Hlapića
Svrha je da učenici koji još nisu čitali roman upoznaju Hlapića te ostale glavne likove iz romana, a svi ostali učenici će se podsjetiti dječaka „malenog kao lakat, veselog kao ptica, hrabrog kao Kraljević Marko, mudrog kao knjiga, a dobrog kao sunce“.
Hlapić upoznaje svijet, svijet upoznaje Hlapića
Gledajući naslovnice različitih izdanja romana, čitajući prijevode naslova na neke svjetske jezike, čitajući informacije o dramatizaciji i ekranizaciji djela, učenici zaključuju na koji način svijet upoznaje neko književno djelo, odnosno lik.
XX
Pomalo zagonetni „naslov“ na trećem panou vrlo brzo biva riješen – radi se o rimskoj brojci 20 koja ovdje označava 20. stoljeće u koje se, naravno, ubraja 1913. Na panou su spomenuti najznačajniji događaji iz 1913. godine koji su se dogodili u Karlocvu, Hrvatskoj, odnosno u svijetu (npr. rođen je Ivan Goran Kovačić, pisac po kojem Gradska knjižnica u Karlovcu nosi ime). Također, učenici mogu vidjeti modu iz tog vremena, nekoliko razglednica koje prikazuju naš grad prije 100 godina i sl. Budući da ima zaista puno zanimljivosti, sve što nije stalo na pano, nalazi se u šarenim čizmicama koje vise oko panoa.
Izložbu prate i radionice namijenjene učenicima od 1. do 4. razreda. Nakon što pogledaju izložbu, učenici prvog i drugog razreda rješavaju enigmatske zadatke koje je za njih osmislila knjižničarka, a vezani su uz Hlapića.
Učenici trećeg razreda, na osnovi gotove sheme, dizajniraju cipelice koje potom sastavljaju te one postaju dio izložbe; također, na satu lektire organiziran je kviz.
Četvrtaši se bave dječjim pravima i obavezama koje utvrđuju čitajući citate iz djela i razgovarajući o Hlapićevom životu.
Nadalje, izložba i radionice su, baš poput Hlapića, krenule na put. Naime, osim matične škole, OŠ Dubovac ima jos tri područna odjela: Velika Jelsa, Stative i Zadobarje. Knjižničarka ih je sve obišla tako da su se učenici, koji zbog fizičke udaljenosti nisu mogli doći u knjižnicu, takodjer uključili u obilježavanje stotog rođendana Hlapića.
PŠ VELIKA JELSA
PŠ STATIVE
PŠ ZADOBARJE
Radionice na satovima likovne kulture u osmim razredima vodila je profesorica Aleksandra Škrtić. Osmaši su, radeći u parovima, najprije čitali po jedno poglavlje iz romana i određivali najvažnije scene koje su potom prikazali u stripu.
Profesorica Andrea Grkovski Zimet osmislila je literarnu radionicu za petaše. Oni su, nakon razgledavanja izložbe, pisali pismo Hlapiću. Osim čestitke, pismo sadrži i razmišljanje o romanu nakon dvogodišnjeg odmaka, dojam te poruku Hlapiću. (Najljepša pisma možete pročitati u priloženom dokumentu.)
Na satu Engleskog jezika, profesorica Tatjana Štanjer je s učenicima 7.b uspoređivala Hlapića s Huckleberry Finnom i Harry Potterom te tako smjestila Hlapića u kontekst svjetske književnosti.