« Rujan 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Cilj projekta je potaknuti učenike da kroz čitanje otkriju ljepotu osjećaja dok čitaju. Želja nam je doprijeti do ljepote čitanja dječje knjige u njihovim prirodnom okruženju. Nastojat ćemo podići ljubav prema čitanju u društvu na najvišu razinu. Aktivnosti u okviru projekta bit će usmjerene na motiviranje učenika za čitanje knjiga, poticanje i razvijanje čitalačkih navika te pružanje pomoći učenicima u prevladavanju poteškoća u čitanju. Učenici će ovim aktivnostima obogatiti svoj rječnik te se bolje i lakše izražavati usmeno i pismeno. Kroz predviđene aktivnosti učenici će steći samopouzdanje, ali i vještine suradnje i komunikacije.
SURADNIČKE AKTIVNOSTI U PROJEKTU
Evaluacija
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf6DBLTcPLgYCyvbdLQDyruoDeqcCTCVYxPNvlJ88iPMX9YUg/viewform
Prisjetili smo se svih odrađenih aktivnosti!
Zajedničko obilježavanje Svjetskog dana okoliša
Uoči Svjetskog dana zaštite okoliša (5. lipnja) te Dan zaštite planinske prirode u Hrvatskoj i Svjetski dan zaštite oceana (8. lipnja) sudjelovali smo u međuškolskom online kvizu. Četiri para iz naše škole – Iva i Iris, Nika i Ivona, Lucija i Korina, Karla i Dora – te četiri para iz OŠ Marije Bistrice, međusobno su se natjecali rješavajući online kviz, istovremeno, ali na različitim mjestima. Pitanja su bila vezana uz temu, a napredak parova moglo se pratiti na ekranu, svatko u svojoj knjižnici. Na oba mjesta atmosfera je bila prava natjecateljska, uz puno navijanja, ali i taktičkog planiranja tako da se poredak najboljih mijenjao sa svakim točno/netočno odgovorenim pitanjem. Nakon polusatnog natjecanja, proglasili smo pobjednike pa jedni drugima čestitali na borbi i uspjehu uz dogovor da sve ponovimo sljedeće godine.
Sajam knjiga
Naši prijatelji iz OŠ Marija Bistrica poslali su nam krasan poklon - dvije slikovnice: Legenda o črnem kipu i Priča o jednom kaju.
Pokušali smo čitati kajkavski :)
Alisa u učionici (knjižnici) čudesa
Stigla nam je Alisa, lutka koja putuje od partnera do partnera tijekom projekta. Kod nas boravi tjedan dana (11. - 15. ožujka).
Upisali smo se u zajedničku bilježnicu koju smo ukrasili fotografijama i crtežima te tako pokazali ostalima kako smo ugostili Alisu.
Za početak, pokazali smo Alisi našu knjižnicu...
Upoznali smo Alisu s Hlapićem, jednim od najpoznatijih književnih likova, baš poput Alise.
Alisa je sudjelovala na našoj radionici Putovanje u davnine tijekom koje je, zajedno s nama, upoznala život i rad Ivane Brlić Mažuranić. To je slavljenička radionica osmišljena povodom 150. rođendana jedne od naših najpopularnijih književnica za djecu.
Ljubavna poezija online
Nastavljamo naša online druženja. Ovaj put povod je bilo Valentinovo i ljubavna poezija. Učenici OŠ Dubovac i OŠ Marija Bistrica čitali su jedni drugima vlastite radove ili radove poznatih pjesnika na temu ljubavi, (tajnih) simpatija, ali i smiješnih situacija kad se zaljubimo. A budući da je baš taj dan bio i Fašnik, naše je druženje bilo pod maskama što je dodatno doprinijelo veseloj atmosferi.
Čitalački izazov
Realizirali smo Čitalački izazov! Zajedno s učenicima OŠ Marija Bistrica družili smo se putem platforme Zoom. Jedni drugima postavljali smo prigodne "zimske" zagonetke i dobro se zabavili.
Razmjena bookmarkera u Mjesecu školskih knjižnica
Početkom nove godine stigli su nam straničnici iz Litve!
Već nekoliko godina uključujemo se u međunarodni projekt razmjene bookmarkera. Ove godine naši straničnici putuju u Litvu.
Čitalački klub
Zajedno ćemo čitati knjigu Pet prijatelja na otoku s blagom te ilustrirati poglavlje Uzbudljiva otkrića.
12. Uzbudljiva otkrića
Pročitali smo naše odabrano poglavlje. Sljedeći korak je izraditi ilustracije na osnovi pročitanoga.
Anketa o čitanju
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJdu-6o2YXMAtYi9WtP47dtLUK3ZBZ30YofFaVhXP6semA7A/viewform
Uključili smo se u anketu o čitanju, knjigama, knjižnicama... Čitateljske navike ispitali smo među učenicima razredne i predmetne nastave.
SAMOSTALNE AKTIVNOSTI INSPIRIRANE PROJEKTOM
Ivani za rođendan
Ove školske godine slavimo rođendan naše poznate spisateljice Ivane Brlić Mažuranić. Jedna od aktivnosti bilo je i kviz natjecanje za šestaše. Nakon što su pogledali dva dokumentrna filma o Ivani, rješavali su online kvizove i dobro se zabavili.
Nakon toga, kao što je i običaj kad je rođendan u pitanju, učenici su izrađivali rođendanske čestitke za autoricu u koju su zapisali svoje želje i misli. Čestitke su ukrasili šeširima, jednim od zaštitinih znakova Ivane Brlić Mažuranić.
Oživjeli likovi
Obilježavajući Fašnik učenici su se maskirali u najdraže likove iz priča, bajki, romana i sl. Tako su oživjelei Harry Potter, Pipi Duga Čarapa, Crvenkapica, vještice i krokodili. Bilo je zaista veselo i zanimljivo na jednom mjestu okupiti brojne različite likove koji se mogu sresti samo u ovakvoj prigodi ili na policama knjižnice.
Supertalent(i) Čitateljskog kluba
Članovi Čitateljskog kluba odlučili su spojiti čitanje, pisanje, glumu i javni nastup pa smo na jednom od naših sastanaka organizirali Supertalent. Sudjelovali su svi članovi, nastupajući u paru ili samostalno, a izvodili su najviše igrokaze, potom recitirali poeziju, a neki su i pokazali svoju motoričku spretnost. Veselu i pozitivnu atmosferu dodatno je “začinio” natjecateljski karakter. Naime, nakon što su svi pokazali svoje talente, proglašeno je troje najuspješnijih koji su nagrađeni prigodnim nagradama. Uz to, dodijeljena je i jedna utješna nagrada. Svakako valja istaknuti da su učenici sami mogli odabrati što će izvesti, samostalno su se pripremali, a posebnu vrijednost daje činjenica da je čak tri para izvelo igrokaz za koji su samostalno napisali tekst. Stoga se može zaključiti da je ovo bila odlična prilika za pokazivanje, ali i otkrivanje, supertalenata!
1. Mihaela i Vida za samostalno napisan i izveden igrokaz
2. Nina za vještinu vrtnje štapa za mažoretkinje
3. Gracija i Mia za samostalno napisan i izveden igrokaz
* utješna nagarda: Jura za slaganje Rubikove kocke
Dan u knjižnici - dan za knjižnicu
Učenici 2. razreda PŠ Velika Jelsa posvetili su ovaj petak knjižnici, knjigama i čitanju. Najprije su posjetili školsku knjižnicu te razgledali prostor i fond budući da nemaju prilike često boraviti u ovom prostoru. Potom su sudjelovali na radionici koju je za njih pripremila knjižničarka, a čiji je cilj bio otkriti razlike (i sličnosti) između knjižnice i knjižare. Usput su komentirali svoja iskustva s čitanjem, posudbom, kupovinom, ali i darivanjem knjiga.
Nakon toga, zajedno sa svojom učiteljicom Ivom i knjižničarkom prošetali su do Gradske knjižnice gdje su sudjelovali na književnom susretu. Tamo su im književnica Josipa Milevoj i ilustrator Mladen Bolfek predstavili slikovnicu „Fleki igra njuškomet”. Autorica je govorila o svom iskustvu pisanje ove priče te pročitala djeci ulomak iz slikovnice. A ilustrator je ukratko opisao kako je došlo do ove lijepe suradnje te na koji je način ilustrirao ovu, ali i prethodne dvije slikovnice u kojima je Fleki također glavni lik. Susret je završio zajedničkim fotografiranjem s gostima susreta, dijeljenjem autograma i pozivom na neki novi susret.
Prije povratka u svoju školu, ljubazni knjižničar Mario proveo je učenike Dječjim i Glazbenim odjelom knjižnice, a za kraj, otkrio im je pravu poslasticu – “bolnicu” za knjige, odnosno knjigovežnicu. Tamo su saznali kako se popravljaju oštećene knjige, a i sami su mogli isprobati neka pomagala kojima se redovno služi knjižničarka Nadica.
Ovaj zanimljiv izlet prepun novih informacija i iskustava završio je ukrašavanjem božićnog drvca za koje su učenici unaprijed izradili ukrase.