« Prosinac 2027 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkWsvbRyHkO1JkZzG9YqFvFhUOFNaS1BSOVlGQlFIN0RLNzNZN043WkVMQSQlQCNjPTEu
Edukativno predavanje o Domovinskom ratu održano 7. listopada 2024. u školskom holu za učenike sedmih i osmih razreda ostavilo je snažan dojam na sve prisutne. Naši gosti, ratni fotograf Dinko Neskusil i branitelj Emil Črne, podijelili su svoja osobna iskustva s prve crte bojišnice, oživljavajući sjećanja na jedan od najtežih perioda u povijesti Karlovca.
Dinko Neskusil, koji je dokumentirao ratne strahote svojim objektivom, učenicima je pokazao važne prizore iz Domovinskog rata, dok je Emil Črne kroz svoje svjedočanstvo istaknuo hrabrost i odlučnost branitelja, posebno se osvrnuvši na 4. listopada 1991., dan kada je započeo opći napad na Karlovac. Njihova iskustva ne samo da su učenicima pružila uvid u povijesne događaje, već su ih potaknula na razmišljanje o značaju mira, slobode i zajedništva.
Dinko Neskusil je našoj školskoj knjižnici poklonio svoju knjigu Godine za sjećanje, zbirku fotografija koja na poseban način bilježi sjećanja i emocije iz ratnih dana. Taj će dar dodatno obogatiti našu zbirku i omogućiti učenicima da prodube svoje razumijevanje povijesti Domovinskog rata.
Predavanje su organizirale profesorice Biserka Papa - Neskusil i Maja Lukić Puškarić, a zahvaljujemo našim gostima što su svoja iskustva podijelili s mladim generacijama, doprinoseći edukaciji i svijesti o važnosti očuvanja povijesne baštine i sjećanja na Domovinski rat.
https://www.enciklopedija.hr/clanak/demokrit
https://enciklopedija.hr/clanak/36216
https://edutorij-admin-api.carnet.hr/storage/extracted/f8d552c1-03ca-47a1-943a-61ea3e2d1bd0/povijest-modela-atoma.html#block-188432
https://www.enciklopedija.hr/clanak/epikur
https://hr.izzi.digital/DOS/56948/56984.html
https://edutorij-admin-api.carnet.hr/storage/extracted/eb63acab-6d0c-4a0a-84b8-345fddcdcec2/modeli-atoma-povijesni-razvoj.html
Nastavni sat na temu Domovinskog rata (lokalna povijest) je obrađen kao radionica koja se temelji se na filmu koji su snimili naši vrijedni učenici sedmog i osmog razreda kao dio školskog projekta. Film je rezultat intervjua s kazivačem, koji nas vodi kroz tri ključne faze njegova života: djetinjstvo i mladost, Domovinski rat te život nakon Domovinskog rata. Na projektu intervjuiranja kazivača te snimanja i montiranja filma radili su slijedeći učenici: Damjan Kovačević (8.b), Nikša Ćapin (8.b), Borna Hutinec (7.a), Mihael Kozjan (7.a) i Borna Janković (6.c).
Radionica je osmišljena na način da učenici rade podijeljeni u tri grupe, od kojih svaka grupa prati jedan dio kazivačeva života. Na ovaj način, svaki učenik ima priliku dublje istražiti i razumjeti specifični period koji je bio ključan u formiranju osobnog i nacionalnog identiteta našeg kazivača. Nakon gledanja filma učenici odgovaraju na pitanja iz radnog listića, vezana uz dio filma koji su gledali. Svaka grupa prezentira svoje odgovore ostatku razreda, nakon čega se vodi otvorena diskusija i razmjena mišljenja.
Ciljevi radionice
Ova radionica pruža jedinstvenu priliku učenicima da kroz osobnu priču kazivača dožive povijest na neposredan i emotivan način. Nadamo se da će ova aktivnost potaknuti interes za povijest i doprinositi boljem razumijevanju našeg zajedničkog naslijeđa.
U priloženim dokumentima nalazi se Priprema za provedbu radionice.
Dva tjedna nakon posjeta pripadnika Karlovačke građanske garde Osnovnoj školi Dubovac, učenici 6.b razrednog odjela ponovno su dočekali čuvare naše tradicije. Pripadnici garde vratili su se kako bi uručili Diplome učenicima koji su najbolje riješili kviz znanja o gardi, koji su rješavali nakon prvog posjeta.
U početnom posjetu, pripadnica garde Danijela Dojčić i zapovjednik Emil Črne održali su izuzetno zanimljivo predavanje. Učenici su imali priliku naučiti o povijesti Karlovačke građanske garde, vidjeti tradicionalne odore, oružje i zastavu, te saznati više o važnim događanjima na kojima Garda sudjeluje.
Kviz znanja koji su učenici rješavali nakon tog predavanja testirao je njihovo novo stečeno znanje. Danas su najbolji među njima nagrađeni majicama s logom Garde te posebnim Diplomama koje su im uručili zapovjednik Karlovačke građanske garde Emil Črne, gardistica Danijela Dojčić i tajnik Garde Ivan Barić. No, niti jedan učenik nije otišao praznih ruku. Nakon što su najprije pročitana imena učenika koji su najbolje riješili kviz znanja, svi učenici dobili su Diplome za sudjelovanje i majice kao uspomenu na ovaj nezaboravan dan.
Ovaj događaj je bio izvrsna prilika za učenike da na interaktivan način uče o povijesti svog grada. Zahvaljujemo Karlovačkoj građanskoj gardi i zapovjedniku Emilu Črneu na njihovom vremenu i trudu, te se veselimo budućim suradnjama i sličnim događanjima u našoj školi.
6. lipnja 2024. u Osnovnoj školi Dubovac održana je edukativna i zanimljiva radionica iz Povijest za darovite i visoko motivirane učenike šestih razreda. Radionicu je osmislila, moderirala i provela profesorica Povijesti Maja Lukić Puškarić. Radionica se provodi u sklopu projekta rada s darovitim učenicima financiranim od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Cilj radionice
Glavni cilj radionice bio je istražiti i prezentirati povijest Karlovačke građanske garde na inovativan način. Učenici su istraživali povijesne izvore, analizirali informacije, sintetizirali znanje te kreirali vizualno atraktivne i informativne plakate koristeći Canvu.
Važnost suvremenog pristupa povijesti
Način rada u radionici korištenjem IKT-a odmaknuo se od tradicionalnog načina jer su učenici razvijali i unaprijedili digitalne vještine kroz rad s modernim alatima. Također, Canva im je omogućila da izraze svoju kreativnost. Moderni alati i kreativni pristupi povećavaju angažiranost i motivaciju učenika. Učenici su radili zajedno, razvijajući vještine timske suradnje i komunikacije. Proučavajući povijesne izvore učenici su kritički promišljali o odabiru najvažnijih povijesnih podataka koje će izdvojiti na plakatu. Sve navedeno su ključne vještine 21. st. (4C) koje su izuzetno važne jer pripremaju učenika za izazove radnog okruženja 21. st. potičući ih na inovativnost i samostalnost. Radionice koje razvijaju kompetencije 21. st. podržavaju holistički pristup obrazovanju: timski rad i korelaciju različitih predmeta (u ovom primjeru Povijesti i Informatike).
Zaključak
Nadamo se da ćemo i ubuduće imati priliku realizirati slične radionice koji će doprinijeti razvoju naših učenika na inovativan i interaktivan način.
Tekst pripremila: Maja Lukić Puškarić, učitelj mentor
Danas su učenici 6.b razreda Osnovne škole Dubovac u Karlovcu imali priliku sudjelovati u posebnom povijesnom satu. Školu su posjetili članovi protokolarne postrojbe Karlovačke građanske garde, gardist i zapovjednik Garde Emil Črne i gardistica Danijela Dojčić.
Učenici šestih razreda odabrani su za ovaj poseban događaj jer upravo uče gradivo o lokalnoj povijesti Karlovca. Gardisti su učenicima ispričali kratku povijest Karlovačke građanske garde, od njenog osnutka do današnjih dana. Opisali su i ustroj Karlovačke građanske garde te naglasili da je glavni nadzapovjednik sam gradonačelnik Damir Mandić.
Također, učenicima su opisali izgled zastave i njihove odore. Zastava Karlovačke građanske garde je bijele boje, obrubljena zlatnim resama. S jedne strane zastave nalazi se grb grada i natpis Ljubav domovini, dok je s druge strane lik sv. Josipa, zaštitnika Karlovca, i natpis Karlovačka građanska garda. Odora pripadnika Garde sastoji se od crnog čakoa (kape) s grbom grada, plave surke, bijelih hlača i rukavica te crnih čizama, remena i nabojnjače. Odora časnika ukrašena je zlatnim vezom, dok je odora gardista ukrašena crvenim vezom. Pripadnici Garde su naoružani sabljom i puškom.
Gardisti su također naglasili važnost Karlovačke građanske garde u očuvanju kulturne i povijesne baštine Karlovca te su opisali na kojim se sve događanjima Garda okuplja, što sve označavaju i koje događaje prate, kako u Karlovcu tako i diljem Hrvatske, ali i u inozemstvu.
Nakon predavanja, učenici su imali priliku postavljati pitanja o svemu što ih je zanimalo. Podijeljeni su im kratki testovi, a pet učenika s najbolje riješenim testovima primit će simbolične nagrade na kraju školske godine. Nagrade će im biti uručene na zajedničkom okupljanju s učenicima iz ostalih osnovnih škola, koje su također ugostile članove Karlovačke građanske garde.
Ovaj posjet bio je izvanredna prilika za učenike da iz prve ruke saznaju više o bogatoj povijesti svog grada i važnosti očuvanja kulturne baštine.
Tekst: Maja Lukić Puškarić, učitelj mentor
Osnovna škola Vladimir Nazor, Duga Resa bila je domaćin Županijskog natjecanja iz Povijesti koje je održano 18.3.2024. Iz Osnovne škole Dubovac na natjecanje je pozvano četvero učenika (osmi i sedmi razred).
Najuspješniji učenik bio je učenik osmog razreda, Damjan Kovačević, osvojivši 2. mjesto. Učenik Nikša Ćapin (8. razred) osvojio je 6. mjesto a učenica Lucija Mejašić 7. mjesto. Gabrijel Jajčević, učenik sedmog razreda osvojio je 12. mjesto.
Mentorica učenicima je profesorica Maja Lukić Puškarić, učitelj mentor.
Fotografija: Maja Lukić Puškarić
Učenici osmih razreda Osnovne škole Dubovac su tijekom drugog tjedna veljače posjetili Kino Edison u sklopu izvanučioničke nastave Povijesti, u kojem je bila realizirana nastava primjenom VR tehnologije .
Na nastavnom (blok) satu provedena je radionica koju je osmislila prof. Maja Lukić Puškarić a Virtualno putovanje kroz vrijeme: Anne Frank i tajno sklonište.
Cilj upotrebe VR tehnologije i njezino uključivanje u tradicionalnu obrazovnu praksu je unapređenje procesa učenja i poboljšanje razumijevanja gradiva. Upotreba VR-a u nastavi Povijesti učenike potiče na dublje razumijevanje povijesnih događaja, istraživanje nedostupnih povijesnih lokacija (poput tajnog skloništa Anne Frank) te povećava angažman učenika tijekom nastavnog sata. Kod učenika se potiče empatija, razgovor o etičkim pitanjima, bolje razumijevanje „teških“ povijesnih tema, važnost očuvanja ljudskog dostojanstva, suzbijanje predrasuda i govor mržnje. Posljednje ali ne manje važno, „statistički broj“ prikazuje se kao osoba s imenom i prezimenom, u kontekstu obitelji, prijatelja i zajednice, a ne samo u kontekstu stradanja i žrtve.Primjenom VR-a u obradi nastavnog sata na temu Holokausta učenici su razvijali vještine 21. stoljeća (4 C: komunikacija, kolaboracija, kritičko mišljenje i kreativnost), koristili su modernu tehnologiju i razvijali informacijsko- komunikacijske vještine.
Radionica je primjer inovativnog pristupa povezivanja predmeta iz društvene skupine (Povijesti) sa STEM područjem (u ovom primjeru Informatike i Inženjeringa) i razvoju STE(A)M-a, u kojem bi se A u kratici STE(A)M odnosila na ALL (sve), naglašavajući važnost povezivanja STAM-a s ostalim (društvenim) predmetima.
Posebne zahvale idu zaposlenicima Kina Edison (prvom VR kinu u Republici Hrvatskoj), bez čije tehničke podrške ovakav tip izvanučioničke nastave ne bi bio moguć, s obzirom da Osnovna škola Dubovac ne posjeduje VR tehnologiju.
Reakcije učenika na ovakav tip nastavnog sata bile su izuzetno pozitivne. Učenici su rekli kako im se sat svidio zbog svoje interaktivnosti jer su neke od predmeta u tajnom skloništu (poput Anneina dnevnika) mogli „primiti“ u ruke. Također, svidjelo im se što je sve jako realno prikazano i što su imali osjećaj kao da su stvarno u tajnom skloništu Anne Frank u Amsterdamu. Svi učenici složili su se kako će im ono što su vidjeli i čuli tijekom obilaska tajnog skloništa (cijeli obilazak popraćen je tekstovima iz Anneina dnevnika u kojem iznosi ljubavne osjećaje, osjećaje straha da će biti otkriveni, krivnje jer ima topli krevet na kojem spava za razliku od svojih prijateljica židovskog porijekla, ali opisuje i način života u tajnom skloništu te probleme s kojima su se susretali, poput opskrbe hranom) ostati dulje u pamćenju nego da smo sadržaj obradili kroz tradicionalni tip nastave.
S obzirom na pozitivne reakcije učenika, ovakav će tip nastavnog sata biti realiziran u budućnosti.
Tekst: Maja Lukić Puškarić, učitelj mentor