« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Škole širom svijeta uključuju se u vrijeme jesenske ili proljetne ravnodnevice u Eratostenov eksperiment. U OŠ Dubovac smo proveli eksperiment 21.3.2019 u sklopu radionica provedenih u obilježavanju Dana škole. U provođenju eksperimenta koristili smo znanje iz informatike, matematike, povijesti i geografije.
Sam eksperiment sastoji se u mjerenju opsega Zemlje po meridijanu onako kako je to prvi izveo Eratosten, grčki matematičar, geograf i astronom iz 3. st. pr. Kr. Eratostenov rezultat opsega Zemlje bio je 39 600 km, što je prilično dobro određeno u usporedbi s današnjim satelitskim mjerenjima po meridijanu od 40 008 km.
Naš eksperiment
Eratostenovim eksperimentom mjeri se opseg Zemlje po meridijanu, na dan 21.3.2019. kada sunčeve zrake padaju na ekvator pod pravim kutom.
Za eksperiment nam je potreban štap od 1 m i sunčeva sjena. U lokalno podne (11:58) izmjerili smo kut pod kojim Sunčeve zrake padaju na Zemlju, a to su isto napravili i u partnerskoj školi Istituto Comprensivo "J.F. Kennedy" of Nusco, Avellino, Italy (udaljenost između naših škola je 513.15 km) koja se nalazi približno na istom meridijanu kao i naša.
Pomoću Google mape odredili smo udaljenost naše škole do ekvatora – 5073 km. Pomoću tog podatka i izračunatog kuta pod kojim Sunčeve zrake padaju na Zemlju (44°48'37'') izračunali smo da je Zemljin opseg: 40 756.8 km.
Nakon razmjene podataka s partnerskom školom izračunali smo da je Zemljin opseg 41 553 km. Učenici su bili iznenađeni kako je bilo jednostavno provesti eksperiment, a kako smo dobili značajan rezultat.