« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Jedna od točaka dnevnog reda na jučerašnjoj sjednici Učiteljskog vijeća bio je i Interdisciplinarni pristup nastavi u Švedskoj. Predavanje i prezentaciju održala je učiteljica iz Švedske Ljiljana Milaković Kapper.
Porijeklom iz Hrvatske, već 14 godina radi u jednoj školi u Štokholmu i predaje učenicima od 1. do 5. razreda (švedska osnovna škola traje 9 godina).
Nastava je uvijek u jutarnjoj smjeni i traje od 8.00 do 14.00 sati (osim za djecu na cjelodnevnom boravku, oni su do 18.00 sati). Do šestog razreda nema brojčanih ocjena, a sa svakim roditeljem vidi se u prosjeku jednom u polugodištu.
Budući da je u Švedskoj veliki broj djece rastavljenih roditelja, i djeca žive na dvije adrese (jedan tjedan kod majke, jedan tjedan kod oca), vrlo je bitno redovito ih izvješćivati o radu u školi. Tome služi mrežna stranica škole i razreda na kojoj Lili (tako Ljiljanu zovu u Švedskoj) redovito piše dnevnik o tome što su radili protekli tjedan, i što će raditi sljedeći tjedan. isto pismo šalje na sve roditeljske adrese (stvarne i elektronske).
Lili i njezini đaci vole terensku nastavu pa često putuju, a gradivo se tematski obrađuje.
Još jedna zanimljivost je da nekoliko predmeta Lili prepušta kolegi učitelju, dok ona neke druge predaje u njegovom razredu. Smatraju da je djeci previše da 4-5 godina "gledaju" u istu učiteljicu.
Pojam učiteljice ne postoji, kao ni obraćanje s "Vi". Ona je za sve učenike samo Lili i obraćaju joj se s "ti".
Ukoliko želite sami zaviriti u njihovu školsku stranicu, posjetite http://www.klastorpsskolan.stockholm.se/ , a Lilin razred je http://www.klastorpsskolan.stockholm.se/45p.htm . Točnije ona predaje u dva razreda (kombinirano), ali ne zbog malog broja djece kao kod nas, već zato jer uvijek oni stariji i iskusniji uvijek preuzmu dio brige i poučavanja mlađih i novih.
Većina ovih različitih metoda poučavanja i komunikacije s roditeljima nije dio propisanog rada u švedskim školama. Terensku i tematsku nastavu provodi Lili, što ne znači da svi učitelji tako rade. Za kvalitetnu nastavu su uvijek zaslužni samo učitelji, nisu propisi.
U svakom slučaju bilo je lijepo zaviriti u jednu daleku švedsku učionicu.