« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
KAKO DJECI OBJASNITI EPIDEMIJU KORONAVIRUSA?
KRIZA, NEIZVJESNOST, HUMANOST- ZPD
EDUKATIVNI MATERIJAL- COVID-19
PRIOPĆENJE O ŠTETAMA USLIJED POTRESA
Lijepo je znati da imamo podršku i razumijevanje jedni u drugima
50 AKTIVNOSTI ZA CIJELU OBITELJ
KAKO POVEĆATI KONCENTRACIJU KOD DJECE
Učenici osmih razreda Osnovne škole Dubovac su tijekom drugog tjedna veljače posjetili Kino Edison u sklopu izvanučioničke nastave Povijesti, u kojem je bila realizirana nastava primjenom VR tehnologije .
Na nastavnom (blok) satu provedena je radionica koju je osmislila prof. Maja Lukić PuškariĆ, a koja obrađuje temu Holokausta, točnije život djevojčice židovskog podrijetla, Anne Frank od 1942. do 1944. kada se s članovima svoje obitelji te četvero drugih osoba skrivala u tajnom skloništu u Amsterdamu, kojeg će učenici moći „vidjeti“ primjenom VR tehnologije. Naziv radionice je Virtualno putovanje kroz vrijeme: Anne Frank i tajno sklonište.
Cilj upotrebe VR tehnologije i njezino uključivanje u tradicionalnu obrazovnu praksu je unapređenje procesa učenja i poboljšanje razumijevanja gradiva. Upotreba VR-a u nastavi Povijesti učenike potiče na dublje razumijevanje povijesnih događaja, istraživanje nedostupnih povijesnih lokacija (poput tajnog skloništa Anne Frank) te povećava angažman učenika tijekom nastavnog sata. Kod učenika se potiče empatija, razgovor o etičkim pitanjima, bolje razumijevanje „teških“ povijesnih tema, važnost očuvanja ljudskog dostojanstva, suzbijanje predrasuda i govor mržnje. Posljednje ali ne manje važno, „statistički broj“ prikazuje se kao osoba s imenom i prezimenom, u kontekstu obitelji, prijatelja i zajednice, a ne samo u kontekstu stradanja i žrtve.
Primjenom VR-a u obradi nastavnog sata na temu Holokausta učenici su razvijali vještine 21. stoljeća (4 C: komunikacija, kolaboracija, kritičko mišljenje i kreativnost), koristili su modernu tehnologiju i razvijali informacijsko- komunikacijske vještine.
Radionica je primjer inovativnog pristupa povezivanja predmeta iz društvene skupine (Povijesti) sa STEM područjem (u ovom primjeru Informatike i Inženjeringa) i razvoju STE(A)M-a, u kojem bi se A u kratici STE(A)M odnosila na ALL (sve), naglašavajući važnost povezivanja STEAM-a s ostalim (društvenim) predmetima.
Posebne zahvale idu zaposlenicima Kina Edison (prvom VR kinu u Republici Hrvatskoj), bez čije tehničke podrške ovakav tip izvanučioničke nastave ne bi bio moguć, s obzirom da Osnovna škola Dubovac ne posjeduje VR tehnologiju.
Reakcije učenika na ovakav tip nastavnog sata bile su izuzetno pozitivne. Učenici su rekli kako im se sat svidio zbog svoje interaktivnosti jer su neke od predmeta u tajnom skloništu (poput Anneina dnevnika) mogli „primiti“ u ruke. Također, svidjelo im se što je sve jako realno prikazano i što su imali osjećaj kao da su stvarno u tajnom skloništu Anne Frank u Amsterdamu. Svi učenici složili su se kako će im ono što su vidjeli i čuli tijekom obilaska tajnog skloništa (cijeli obilazak popraćen je tekstovima iz Anneina dnevnika u kojem iznosi ljubavne osjećaje, osjećaje straha da će biti otkriveni, krivnje jer ima topli krevet na kojem spava za razliku od svojih prijateljica židovskog porijekla, ali opisuje i način života u tajnom skloništu te probleme s kojima su se susretali, poput opskrbe hranom) ostati dulje u pamćenju nego da smo sadržaj obradili kroz tradicionalni tip nastave.
S obzirom na pozitivne reakcije učenika, ovakav će način obrade nastavnog gradiva biti realiziran i u budućnosti.