2014-05-07 14:32:15

Treći i četvrti trening za nastavno i nenastavno osoblje u sklopu projekta „Svi za jednoga, jedna za sve“

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac provodi projekt „Svi za jednoga, jedan za sve“ u suradnji s partnerima: Grad Karlovac, OŠ Dubovac, OŠ Draganići, OŠ Dragojle Jarnević, OŠ Švarča, OŠ Grabrik i OŠ Turanj. Projekt sufinancira Europska unija u iznosu od 243.411,76 € iz Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav“.

Cilj projekta je doprinijeti poboljšanju života učenika s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji pružanjem izravne pomoći učenicima, edukacijom roditelja, nastavnog i nenastavnog osoblja te opremanjem sedam obrazovnih institucija specijaliziranom opremom.

U sklopu provedbe projekta Centar je organizirao četverodnevnu edukaciju za nastavno i nenastavno osoblje Centra i šest škola partnera. Prva dva treninga održana su 10. i 11. siječnja 2014. Teme treninga bile su Nove metode u radu s učenicima s teškoćama (10. siječnja 2014.) i Učenici s teškoćama u redovnoj školi – primjeri dobre prakse (11. siječnja 2014.), a oba treninga je vodila gospođa Davorka Schmidt, profesor defektolog i učitelj razredne nastave.

Na prvom treningu predstavljene su nove metode rada s učenicima s teškoćama, a 11. siječnja detaljno je razrađena razlika između prilagođenih programa i individualiziranog pristupa, predstavljene su vrste teškoća te didaktičko-metodički postupci.

Na trećem treningu, održanom 15. ožujka, predstavljeno je razlikovanje ADHD-a od nepažljivog i nemarnog ponašanja učenika, kombinacija ADHD-a s drugim teškoćama i utjecaj medikamentozne  terapije. Također, naglašena je važnost suradnje roditelj / učitelj / stručna služba škole te su prikazani konkretni primjeri prilagodbe u nastavnom planu iz matematike, hrvatskog jezika i prirode i društva za učenike od 1. do 8. razreda.

Zadnji trening, na temu Govorno jezične poteškoće, organiziran je 15. travnja. Profesor Robert Cimperman upoznao je sudionike s vrstama govorno jezičnih poteškoća, obilježjima i specifičnostima te s njihovom zastupljenošću. Sudionicima treninga bio je također omogućen obilazak Centra i upoznavanje s radom osoblja, koje im je prenijelo svoja iskustva i znanja.

Kao rezultat provedenog stručnog usavršavanja 90 nastavnog i nenastavnog osoblja sudionici su upoznati s novim metodama rada, usvojili su metode prilagodbe i podrške za učenike u redovnim školama i u posebnim obrazovnim ustanovama, upoznati su s radom osoblja Centra i načinom korištenja specijalizirane opreme te su razmijenjena iskustva između škola partnera i Centra.


Osnovna škola Dubovac Karlovac