2023-08-17 21:13:43 Brošura Strategije čitanja Brošura Strategije čitanja pripremile su školske knjižničarke Zorka Renić, Ana Sudarević i Gordana Šutej u suradnji s ilustratoricom Irenom Jukić Pranjić. Objavljena je u srpnju 2023. godine uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja. Brošura je oblikovana kao svojevrsni kolaž materijala kojima je cilj poučavanje strategija čitanja učenika osnovne i srednje škole. Namijenjen je knjižničarima i ostalim stručnim suradnicima u školi, učiteljima i nastavnicima. Uvodni tekst ukratko definira strategije čitanja te donosi njihovu podjelu prema relevantnim kriterijima. Slijede praktični primjeri poput scenarija poučavanja i primjera aktivnosti za učenike. Završni je dio brošure preporuka, tj. prijedlog kako uključiti cijelu školu u poučavanje strategija čitanja. Osim toga, brošura sadrži popratne materijale – kartice, provjerna lista, animacije – koji se mogu koristiti tijekom poučavanja ili ih se može umnožiti i podijeliti učenicima. Cijela brošura je dostupna i u mrežnom obliku kao i svi prilozi koji su prilagođeni za ispis, a nalaze se u online mapi dostupnoj na poveznici.
Brošura Strategije čitanja pripremile su školske knjižničarke Zorka Renić, Ana Sudarević i Gordana Šutej u suradnji s ilustratoricom Irenom Jukić Pranjić. Objavljena je u srpnju 2023. godine uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja. Brošura je oblikovana kao svojevrsni kolaž materijala kojima je cilj poučavanje strategija čitanja učenika osnovne i srednje škole. Namijenjen je knjižničarima i ostalim stručnim suradnicima u školi, učiteljima i nastavnicima. Poticaj za izradu ove brošure bilo je pilot-ispitivanje „Čitam da pročitam“ provedeno 2021. godine u dvije osnovne škole (Osnovna škola „Ivan Goran Kovačić“, Duga Resa i Osnovna škola Dubovac, Karlovac) i jednoj srednjoj školi (Medicinska škola Bjelovar) koje je pokazalo da tek trećina ispitanika koristi strategije čitanja, bez obzira na uzrast (https://www.azoo.hr/app/uploads/2022/06/P%C5%A0%C5%A0K-Zbornik-2022.pdf), odnosno da je strategije čitanja nužno intenzivnije razvijati, poučavati te promicati važnost njihovog korištenja. A to je moguće ostvariti samo anganžmanom svih dionika odgojno-obrazovnog procesa što će omogućiti da se strategije čitanja poučavaju i uvježbavaju u osnovnoj i srednjoj školi u svim nastavnim predmetima jer se tako ostvaruju ishodi različitih predmetnih kurikuluma te očekivanja međupredmetne teme Učiti kako učiti (Ministarstvo znanosti i obrazovanja 2019). S druge strane, autorice su svjesne da će nekim učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima, kojima ovo područje nije bilo dio formalnog obrazovanja, biti potrebno dodatno usavršavanje, stoga ova brošura sadrži i teorijski okvir i praktične primjere za poučavanje strategijama čitanja. Uvodni tekst ukratko definira strategije čitanja te donosi njihovu podjelu prema relevantnim kriterijima. Slijede praktični primjeri poput scenarija poučavanja i primjera aktivnosti za učenike. Završni je dio brošure preporuka, tj. prijedlog kako uključiti cijelu školu u poučavanje strategija čitanja. Osim toga, brošura sadrži popratne materijale – kartice, provjerna lista, animacije – koji se mogu koristiti tijekom poučavanja ili ih se može umnožiti i podijeliti učenicima. QR kodovi koji se nalaze u brošuri sadrže mrežne materijale koje nije bilo moguće dodati u tiskanu verziju brošure, kao i popise relevantne literature na daljnje usavršavanje. Cijela brošura je dostupna i u mrežnom obliku kao i svi prilozi koji su prilagođeni za ispis, a nalaze se u online mapi dostupnoj na poveznici. |
Osnovna škola Dubovac Karlovac |